Serwer wyłączony

Jak zrobić preset?

Instrukcje dotyczące gry.
Izro
Posty: 427
Rejestracja: 09 kwie 2015, 18:47
Lokalizacja: Wonderland.

Jak zrobić preset?

Post autor: Izro » 19 kwie 2015, 01:55

Witam!
Chciałabym wam pokazać jak zrobić preset. Nie jest to bardzo trudne, ale potrzeba dużo czasu i cierpliwości.

Kampania
(potrzebne do przetestowania presetu!)

Teraz po uruchomieniu gry i kliknięciu w ,,Lokalna gra" powinny być 2 kampanie ,,Samouczek" oraz ,,Lokalna gra".
Będzie nam potrzebna kampanie ,,Lokalna gra".

Przeniesienie odpowiednich tekstur
1. Pobierz na komputer te pliki.
preset/Rubys_Preset_Creator.zip

2. Pobrane pliki dodaj do folderu ,,presets".
dysk C: ->miejsce w którym zapisałeś gre ->media->materials->presets

3. Zmień nazwy wszystkich tekstur które dodałeś imieniem twojej postaci.
np.
IzrobodyTex , IzroeyeTex , IzroheadTex, IzromaneTex , IzrotailTex

Tworzenie presetu

1. Otwórz plik Preset_Creator.campaign .
Gdy już włączyłeś ten plik to powinno być coś takiego:
Obrazek
---
[Initialize]
-World_Load=Forest <-- tutaj możemy wpisać mapę na której rozpoczniemy kampanie

-Unit_Create=PLAYER,Preset,Body,Head1,Maneless,Tail1,Wingless,CharacterMat,Tuftless <-- tam gdzie jest pogrubione możemy śmiało zmienić, np. head1 na head2. UWAGA! Gdy wpiszemy złą nazwę modelu i będziemy chcieli wejść w kampanie, automatycznie wyskoczy błąd.

-Unit_Create=PLAYER,Preset,Body,Head1,Maneless,Tail1,Wingless,CharacterMat,Tuftless <-tam gdzie jest pogrubione wpisujemy nazwę naszej postaci np. IzroMat
---

2. Pobierz ten plik -> preset/Material_File.zip
Daj go do folderu presets.
dysk C: -> miejsce gdzie zapisałeś gre -> media - > materials - > presets

Gdy już umieścisz ten plik zmień jego nazwę na taką samą jak zapisałeś w pliku ,,Preset" czyli np. Izro

Zmień w tym pliku wszystko co zostało tu pogrubione na taką samą nazwę jak w folderze ,,presets". np. Izro
material CharacterMat/EyeMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.050000 0.050000 0.050000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
cull_hardware none
cull_software none
texture_unit
{
texture CharacterEyeTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/BodyMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
texture_unit
{
texture CharacterBodyTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/ManeMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
cull_hardware none
cull_software none
texture_unit
{
texture CharacterManeTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/TeethMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.050000 0.050000 0.050000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
cull_hardware none
cull_software none
texture_unit
{
texture teethTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/HeadMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
texture_unit
{
texture CharacterHeadTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/TailMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
texture_unit
{
texture CharacterTailTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/WingMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
cull_hardware none
cull_software none
texture_unit
{
texture CharacterWingTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
ZAPISZ

3. Edytuj tekstury.
Pozostało ci tylko edytować tekstury. Stwórz swoją postać! :D

---
Wskazówki:
*polecam edytować te tekstury w programie gimp lub paint tool sai.
*radzę nie edytować tekstur w programie paint

Mój ,,preset".
Obrazek
Hah, sprawdzałam czy wszystko na pewno działa. :P

---
Mam nadzieje, że pomogłam. W razie pytań pisz śmiało~
'Get the f!ck off me
I’ll freak you the f!ck out
Cause' I chose to be free
F!ck your rules
Who are you to tell me
What I can and can’t do f!ck you b!tch
You just want to be me'

Izro
Posty: 427
Rejestracja: 09 kwie 2015, 18:47
Lokalizacja: Wonderland.

Re: Jak zrobić preset?

Post autor: Izro » 03 sie 2015, 12:59

*edit* Naprawione zostały wszystkie linki.
'Get the f!ck off me
I’ll freak you the f!ck out
Cause' I chose to be free
F!ck your rules
Who are you to tell me
What I can and can’t do f!ck you b!tch
You just want to be me'

Awatar użytkownika
Ikovank
Moderator
Posty: 80
Rejestracja: 27 sty 2016, 15:13
Lokalizacja: Zaświaty
Kontaktowanie:

Re: Jak zrobić preset?

Post autor: Ikovank » 21 lut 2016, 17:39

Do presetów można dodać również efekty, na przykład scroll.

1.
Scroll
Efekt ten polega na tym, że tekstura do danej partii ciała się porusza.
Żeby go uzyskać, trzeba zedytować plik character.material (przypominam, folder scripts).

Otóż po otwarciu go mamy ciąg kodu.

Tak wygląda jego część odpowiadająca za grzywkę (mane).:
material CharacterMat/ManeMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
cull_hardware none
cull_software none
texture_unit
{
texture CharacterManeTex.png
scroll_anim 1.0 1.0
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
Widzicie dopis scroll_anim 1.0 1.0?
Dzięki niemu postać, której nazwa jest na miejscu słowa Character, uzyska efekt ruchomej tekstury, w tym wypadku jest to grzywka.

Powinniście również zwrócić uwagę na rozszerzenie .png przy nazwie tekstury.
Zalecam zmianę rozszerzenia .jpg na ów .png w miejscach takich jak to, które zostało odznaczone zielonym kolorem. Kiedy zmienia się rozszerzenie w kodzie, musi się również zmienić rozszerzenie w teksturze. Ta edycja pomoże wprowadzić efekt.

Kiedy .jpg jest już zmienione na .png,
a zakończenia plików tekstur:

CharacterbodyTex.jpg
CharacterheadTex.jpg
CharactertailTex.jpg
CharactereyeTex.jpg
CharactermaneTex.jpg

są zmienione na:

CharacterbodyTex.png
CharacterheadTex.png
CharactertailTex.png
CharactereyeTex.png
CharactermaneTex.png

wtedy możemy dodać efekt.
Między:
texture CharacterManeTex.png a tex_address_mode wrap
wpisujemy scroll_anim 1.0 1.0.
Zapisujemy plik i włączamy grę. Wchodzimy w Lokalna gra i Kreator Presetu.
Powinniśmy widzieć swoją postać z efektem Scroll (ruch tekstury).
Jeżeli wpisaliście scroll_anim 1.0 1.0 pod napisem
texture CharacterManeTex.png
tak jak w poradniku, czyli pod kodem grzywy, ruchoma jest tylko grzywa.
W kodzie są jeszcze inne partie ciała, np.:
texture CharacterHeadTex.png
texture CharacterBodyTex.png
texture CharacterTailTex.png
więc jeżeli chcecie, żeby Scroll obejmował (też) inną część ciała, to po prostu dopisujecie scroll_anim 1.0 1.0 pod dowolnym kodem do tekstury wybranej partii ciała.

scroll_anim 1.0 1.0 może być edytowane! Liczby na końcu, czyli 1.0 1.0 są to szybkości poruszania się tekstury. Można tą szybkość zmieniać, w zależności od swoich upodobań, np. 0.1, 0.25 etc.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2016, 10:57 przez Ikovank, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ikovank
Moderator
Posty: 80
Rejestracja: 27 sty 2016, 15:13
Lokalizacja: Zaświaty
Kontaktowanie:

Re: Jak zrobić preset?

Post autor: Ikovank » 21 lut 2016, 18:07

TRWA EDYCJA
Ostatnio zmieniony 16 sie 2016, 10:59 przez Ikovank, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Ikovank
Moderator
Posty: 80
Rejestracja: 27 sty 2016, 15:13
Lokalizacja: Zaświaty
Kontaktowanie:

Re: Jak zrobić preset?

Post autor: Ikovank » 04 mar 2016, 13:18

1.2
Scroll
(markings!)
Czas przejść do instrukcji scrollu na wzorki, ya?
Więc dobrze. Podstawowe dwie rzeczy których potrzebujemy to tekstury. Jedna domyślna - CharacterPartTex.png oraz druga z motywem, który będzie wypełniał wzory (i się ruszał) - CharacterScroll.png.

[Part oznacza oczywiście część ciała postaci, za którą odpowiada ta tekstura (Body, Head, Tail, Eye, Mane).]

Bierzemy CharacterPartTex.png do edycji, i ''wygumkowujemy'' do przezroczystości w miejscach, gdzie mają się pojawić ruchome wzory. Zapisujemy plik, zamieniamy Character na nick naszej postaci, klasycznie, format .png i do textures.

Co do CharacterScroll - możemy wykorzystać dowolną teksturę z internetu (której pobranie jest uczciwe) i zedytować jej nazwę i rozszerzenie na CharacterScroll.png. (Tak, tak, Character na nazwę.) I też do textures.

Teraz otwieramy plik .material do postaci i zamieniamy kod od wybranej partii na:
material CharacterMat/PartMat
{
technique
{
pass
{
texture_unit
{
texture CharacterScroll.png
scroll_anim 1.0 1.0
}
}
pass
{
scene_blend alpha_blend
texture_unit
{
texture CharacterPartTex.png
}
}
}
}
I zmieniamy nazwy tekstur na nazwy naszych.
Ważne, żeby tekstury miały rozszerzenie .png, a w ich nazwach i kodzie nie popełniono błędu.

Czarnawdowx3

Re: Jak zrobić preset?

Post autor: Czarnawdowx3 » 23 kwie 2016, 07:28

niigru_reneevore kochany xD Czy zrobisz zdjęcia tych preetów glow,scroll itd ? :(

Awatar użytkownika
Ikovank
Moderator
Posty: 80
Rejestracja: 27 sty 2016, 15:13
Lokalizacja: Zaświaty
Kontaktowanie:

Re: Jak zrobić preset?

Post autor: Ikovank » 01 maja 2016, 17:29

@Czarnawdowx3
~ Kochana* ^^
~ Przepraszam za opóźnioną reakcję
~ Hm, mam screeny presetu z efektem Scroll >> http://niigru.deviantart.com/art/Cartani-593368466 << (wzorek na pysku, kropki na tylnych łapach, zygzak na boku [zielone elementy]) ale myślę, że lepiej byłoby mi te efekty przedstawić tobie w grze, gdyż screen ich za bardzo nie pokaże ;)
Presetów z Glow w Impressive Title Polska nie posiadam, ale w internecie możesz znaleźć postacie które takowy efekt posiadają ^^

Czarnawdowx3

Re: Jak zrobić preset?

Post autor: Czarnawdowx3 » 09 maja 2016, 22:16

ok i wielkie dzięki :D :D

ODPOWIEDZ