Serwer wyłączony

Tworzenie map

Instrukcje dotyczące gry.
Awatar użytkownika
Ognik
Administrator
Posty: 219
Rejestracja: 09 kwie 2015, 16:54
Lokalizacja: Stargard/Szczecin
Kontaktowanie:

Tworzenie map

Post autor: Ognik » 11 sie 2015, 21:17

Poradnik z innego forum:
Kilka porad:
1. Najlepiej tworzyć mapę przerabiając gotowe pliki, np. mapy Graveyard
2. Pliki terrain.png tworz w Gimpie lub w PhotoShopie, paint nie czyta przezroczystości, która jest potrzebna do pliku terrainmask.png
3. Wielkości mapy chyba nie ma limitu, jednak najlepiej nie przekraczać 8000 na 8000 ponieważ mapa moze sie zacinac.
4. Do tworzenia plikow terrain.png najlepiej uzywac pedzli i rozmazywania.
5. Aby poznac współrzędne na mapie W GRZE uzywaj komendy /position, mozesz je spisac na kartke, a potem dac do pliku World, wspolrzedne dodaje sie kiedy Twoja mapa zacznie dzialac, bedziesz mogl spokojnie sprawdzic czy wszystko dziala itp.
6. Jesli textury sa nie tak ulozone jak chciales, poprostu zamien ich nazwy miejscami w pliku MATERIAL
7. To normalne ze jezeli zrobisz literowke, zle spiszesz nazwe czy ja pomylisz, mapa nie bedzie dzialac poprawnie, Wiec ZANIM ZACZNIESZ MNIE PYTAC, DLACZEGO NIE DZIALA TO SPRAWDZ, CZY WSZYSTKO JEST OK.
8. Po skonczeniu pisania mapy przejzyj wszystko DOKLADNIE jeszcze raz czy nie masz gdzies bledu
9. Pliki z mapami najlepiej linkowac na MediaFire
10. Nie przywlaszczaj sobie cudzych modeli, pomyslow i textur, bez zgody właściciela.
11. Przygotuj interesujace Cie textury i plik



Przepraszam ze kolejnosc jest moze troche chaotyczna, ale robilam to w takiej kolejnosc w jakiej tworze mapy xD



WSZYSTKIE PLIKI TEXTOWE OTWIERAJ W NOTATNIKU!



1 PUNKT TWORZENIA MAPY - PLIK TERRAIN.PNG

Zasady:
- Plik terrain to ulozenie terenu, do jego tworzenia uzywamy TYLKO ODCIENI SZAROSCI, czarny to najnizszy poziom, bialy najwyzszy
- Do tworzenia pliku uzywaj Gimpa lub Photoshopa, nie moze byc to paint.
- kiedy przerabiasz gotowy plik, pokryj wszystko szarym kolorem i ZACZYNAJ OD NOWA tworzyc plik, kopiarstwo jest przestepstwem.

1 krok
Wejdz do It folder > media > terrains
za podstawe wezmiemy mape Graveyard, wiec znajdz ten folder.
1. Skopiuj na pulpit pliki:
- terrain, i terrainmask
- wszystkie pliki textowe
- textury sa nie potrzebne.

2. Otworz Gimpa/PhotoShopa, otworz plik TERRAIN.PNG. Wez jakis odcien szarosci, zamaluj wszystko.
3. Upewnij sie ze NIEMA WARSTWY PRZEZROCZYSTEJ, inaczej plik terrain.png nie bedzie dzialal w grze.
4. Czarny to najnizszy poziom terenu, bialy to najwyzszy. Zaprojektuj teren jakbys patrzyl na niego z lotu ptaka, uzywaj TYLKO ODCIENI SZAROSCI.
5. Kiedy skonczysz, zapisz zmiany i zmien nazwe pliku terrain z graveyardterrain.png na (nazwa Twojej mapy)terrain.png

2 krok

1. Teraz mozesz uzyc painta.
Otworz w paincie plik graveyardterrainmask.png
Wklej NA NIEGO plik (nazwa Twojej mapy)terrain.png
Zapisz zmiany

2. Otworz teraz plik graveyardterainmask.png w Gimpie/Photoshopie
Wez gumke do mazania (musi byc przezroczysta czy whatever sie to nazywa)
Zmaz obszary, na ktorych chcesz umiescic 2 texture, np. glowna textura mapy bedzie trawa, a druga (ktora zaznaczamy w pliku terrainmask.png) np. skala.
Kiedy juz skonczysz, zapisz zmiany i zmien nazwe pliku z graveyardterrainmask.png na (nazwaTwojej mapy)terrainmask.png


3. Poszukaj intersujacych Cie textur, NIE MOGA BYC ONE MNIEJSZE ANI WIEKSZE NIZ 512 x 512
4. Stworz lub przerob gotowy obrazek na portal, NIE MOZE BYC WIEKSZE ANI MNIEJSZE NIZ 512 x 512, DODATKOWO MUSI BYC TO PLIK JPG!

3 krok

kiedy gotowe sa już pliki odpowiedzialne za ulozenie terenu, trzeba napisac pliki world, material i cfg

najpierw plik MATERIAL

1. Otworz kopie pliku graveyard.Material

2. Usun to z pliku:

material Terrain/bloodWater
{
technique
{
pass
{
lighting off
cull_hardware none
cull_software none
scene_blend alpha_blend
depth_write off

texture_unit
{
texture Bloodwater.png
scale 2.5 2.5
scroll_anim -0.03 -0.05
rotate 90
}
texture_unit
{
texture Bloodwater.png
scale 2.5 2.5
scroll_anim -0.05 0.01
rotate 90
}
}
}
}


Wazne zeby po usunieciu nie zostala wolna przestrzen pomiedzy reszta Material jak np tutaj:



material Terrain/GraveyardTerrain
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
lighting off
texture_unit
{
texture bones_tex.png
scale 0.02 0.02
}
texture_unit
{
texture graveyardterrainmask.png
colour_op alpha_blend
}
texture_unit
{
texture rock_tex1.png
scale 0.10 0.10
colour_op_ex blend_current_alpha src_texture src_current
}
}
}
}
TUTAJ NIE MOZE BYC WOLNEJ PRZESTRZENI.
material Portal/Graveyard
{
receive_shadows off
technique
{
pass
{
lighting off
scene_blend add

texture_unit
{
texture portalgraveyard.jpg
env_map spherical
rotate_anim 0.1
}
}
pass
{
lighting off
scene_blend modulate

texture_unit
{
texture portalgraveyard.jpg
env_map spherical
rotate_anim 0.1
}
}
}
}


3. Teraz Zedytuj plik tak aby w danych miejscach znajdowaly sie:

(Jezeli pliki textur sa innych formatów niz png, poprostu zmien to w nazwie na jpg)

material Terrain/NAZWA TWOJEJ MAPYTerrain
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
lighting off
texture_unit
{
texture NAZWA 1 TEXTURY.png
scale 0.02 0.02
}
texture_unit
{
texture NAZWA TWOJEJ MAPYterrainmask.png
colour_op alpha_blend
}
texture_unit
{
texture NAZWA DRUGIEJ TEXTURY.png
scale 0.10 0.10
colour_op_ex blend_current_alpha src_texture src_current
}
}
}
}

material Portal/NAZWA TWOJEJ MAPY
{
receive_shadows off
technique
{
pass
{
lighting off
scene_blend add

texture_unit
{
texture NAZWA PLIKU Z PORTALEM.jpg
env_map spherical
rotate_anim 0.1
}
}
pass
{
lighting off
scene_blend modulate

texture_unit
{
texture NAZWA PLIKU Z PORTALEM.jpg
env_map spherical
rotate_anim 0.1
}
}
}
}



Tam gdzie nie zrobilam odtsepu pomiedzy nazwa Twojej mapy a Materialem, tam nie poiwnno byc odstepu bo mapa Ci nie bedzie dzialac, ew. padnie Ci ogre xD
Kiedy skonczysz, zapisz zmiany i zmien nazwe pliku na Nazwe Twojej Mapy

Teraz plik WORLD

Otworz kopie pliku Graveyard.WORLD

Objasnienia:

* Nie obowiazkowe
*** Obowiazkowe

***[Initialize]
graveyardterrain.cfg <--- nazwa pliku terrain.cfg mapy
2000 szerokosc 1 } Initialize, bez tego mapa nie bedzie dzialac (Wyskosci SPISZ z pliku terrain ktory STWORZYSZ, jesli bedzie sie cos nie zgadzac, przetnie Ci mape w polowie sciana)
2000 szerokosc 2
1190 1870 100 miejsce docelowe na ktore wrzuci Cie na mape (tak to bynajmniej rozumiem.)
*[Grass]
yellowGrass } kolor trawy, mozesz go zmienic szukajac innego, Ja osobiscie uwazam ze trawa jest tandetna i jej nie uzywam xD
grassdensitymap6.png } trawa (pliki grass denity mozesz spisac z Defa, zmieniajac nazwe na grassdenistymap1 jak sie nie myle)
grass_tex.jpg
*[WeatherCycle] <---- Pogoda
Redsky <--- Typ pogody (sa jeszcze: Thunderstorm - jak na Jungle; Starfall - jak na Defie; RainStarfall - To z defa + deszcz; Redsky - Lava)
***(chyba ze chcesz mape bez wyjscia)
[Portal]
xxxx xxxx xxxx <--- wspolrzedne portali, mozesz je skopiowac z innej mapy [portal moze nie miescic sie na mapie] lub kiedy mapa bedzie juz w stanie dzialac, spiszesz wspolrzedne za pomoca komendy /position i zamiescisz je w tym miejscu
25 <---- wielkosc portalu
????? <---- nazwa mapy od portalu
*[WaterPlane]
1000 102 1000 <------ polozenie wody, SRODKOWA LICZBA TO POZIOM WODY, najlepiej okreslic wode po skonczeniu mapy, za pomoca komendy Position spisac wysokosc gruntu na mapie, i stopniowo PODWYZSZAC go by wode bylo wogole widac
3.8 <---- Woda nie wiem co to, chyba cos z mesha
3.8
Terrain/bloodWater <---- rodzaj wody, bloodWater to woda taka jak na Gravie, sa jeszcze LargeWater i samow ater, ale musisz znalezc pisownie w plikach Island.World i Marsh.World
water.wav <------dzwiek przy wodzie, mozesz go zmieniac wprowadzajajc swoj plik badz szukajac innego w grze.
Dodatkowe rzeczy:
[RandomTrees] drzewa, rozstawiane losowo
fir14_25.mesh
fir06_30.mesh
fir05_30.mesh
100 <---- ilosc dzrew na mapie, im wiecej dzrew tym bardziej moze sie zacinac
[Particle] <--- Particle mgly, zeby dzialalo musisz miec zainstalowane infernogalde
Fog
1244.51 828.235 1053.64 <------- wspolrzedne mgly (najlepiej wstawiac za pomoca komendy /position w grze, po stworzebiu mapy.)
[Object] <----- Object, czyli bajery typu, inne drzewa, prezenty, kamienie itp.
Tree1.mesh Nazwa mesha (pliku, 3D i Matreial odpowiedzialnego za np. prezent)
1517.57 796.863 901.73 <----- polozenie na mapie (najlepiej okreslic za pomoca /position)
3.5 3 3.5 <--- wielkosc
0 40 0 <---- nie wiem xD


Aby wstawic dodatkowe rzeczy, naucz sie najpierw podstaw o plikach material, mesh itp zawartych w grze, ucz sie na bledach! Moja pierwsza mapa zaczela dzialac za 6 podejsciem, wiec nie poddawaj sie jezeli wyskoczy Ci ze nie znalazalo particle czy czegos, zrob screena wyskakujacemu bledowi i sproboj SAMODZIELNIE dojsc do bledu, dzieki temu unikniesz takich bledow w przyszlosci :3 Mi nikt nie pomagal, sama sie nauczylam robic mapy, za pomoca tutoriala nauczylam sie tylko jak wstawiac wode, z ktora do dzisiaj mam problemy xD


Jesli juz skonczysz, zapisz zmiany i zmien nazwe pliku na nazwe Twojej mapy


teraz plik TERRAIN!


Otworz plik graveyardterrain

Wykasuje wszystko co tam jest, i wklej to:


PageSource=Heightmap
Heightmap.image=ForgottenKingdomterrain.png
PageSize=513
TileSize=65
MaxPixelError=3

PageWorldX=6000
PageWorldZ=6000
MaxHeight=1600

MaxMipMapLevel=5
VertexProgramMorph=yes
LODMorphStart=0.2

CustomMaterialName=Terrain/ForgottenKingdom


Zmien plik tak:


PageSource=Heightmap
Heightmap.image=NAZWA TWOJEJ MAPYterrain.png
PageSize=513
TileSize=65
MaxPixelError=3

PageWorldX=6000 <---------- szerokosc 1
PageWorldZ=6000 <----------- szerokosc 2
MaxHeight=1600 <---------- Maxymalna wysokosc na mapie

MaxMipMapLevel=5
VertexProgramMorph=yes
LODMorphStart=0.2

CustomMaterialName=Terrain/NAZWA TWOJEJ MAPY



I OCZYWISCIE # NA KONIEC KAZDEGO PLIKU, CZY TO MATREIAL, CZY WORLD CZY CFG.


kiedy juz skonczysz, utworz folder o nazwie Twojej mapy, zainstaluje te mape jak kazda inna, zobacz czy dziala i mozesz pododawac Object, water etc.

Jesli mapa nie dziala, upewnij sie czy wsyztsko zrobiles ok, jak nie, postaraj sie przeczytac, do jakiego pliku odnosi sie blad, i sproboj go naprawic, samodzielnie, dzieki temu lepiej poznasz pliki gry, bedziesz wiedzial gdzie czego szukac itp.

Bledy lubiace sie powtarzac:
'Image is not grayscale'
- Plik terrain.png ma kanal alpha, musisz usunac kanal alpha (in. przezroczystosc), lub zrobic plik od nowa.
'Particle already exist'
usun particle z folderu Twojej mapy
'Cannot found ??? file'
Zle wpisales nazwe pliku, badz plik ma zla nazwe.


To wszystko :3 POWODZENIA!
Źródło: http://impressivetitle.pridelands.eu
Obrazek
Gram w FH, IW, DD, LM, IT PL, WS pod nickiem Ognik

Do admina pisze się ze sprawami naprawdę wysokiej rangi, jako że jest to niezwykle zajęty człowiek lewek. :P

ODPOWIEDZ