Chciałabym wam pokazać jak zrobić preset. Nie jest to bardzo trudne, ale potrzeba dużo czasu i cierpliwości.
Kampania
(potrzebne do przetestowania presetu!)
Daj go do folderu z grą.
dysk C: ->miejsce w którym zapisałeś gre
Teraz po uruchomieniu gry i kliknięciu w ,,New game" powinny być 2 kampanie ,,Tutorial" oraz ,,Preset creator".
Będzie nam potrzebna kampanie ,,Preset creator".
Przeniesienie odpowiednich tekstur
1. Pobierz na komputer te pliki.
preset/Rubys_Preset_Creator.zip
2. Pobrane pliki dodaj do folderu ,,presets".
dysk C: ->miejsce w którym zapisałeś gre ->media->materials->textures
3. Zmień nazwy wszystkich tekstur które dodałeś imieniem twojej postaci.
np.
IzrobodyTex , IzroeyeTex , IzroheadTex, IzromaneTex , IzrotailTex
Tworzenie presetu
1. Otwórz plik Preset_Creator.campaign .
Gdy już włączyłeś ten plik to powinno być coś takiego:

---
[Initialize]
-World_Load=Forest <-- tutaj możemy wpisać mapę na której rozpoczniemy kampanie
-Unit_Create=PLAYER,Preset,Body,Head1,Maneless,Tail1,Wingless,CharacterMat,Tuftless <-- tam gdzie jest pogrubione możemy śmiało zmienić, np. head1 na head2. UWAGA! Gdy wpiszemy złą nazwę modelu i będziemy chcieli wejść w kampanie, automatycznie wyskoczy błąd.
-Unit_Create=PLAYER,Preset,Body,Head1,Maneless,Tail1,Wingless,CharacterMat,Tuftless <-tam gdzie jest pogrubione wpisujemy nazwę naszej postaci np. IzroMat
---
2. Pobierz ten plik -> preset/Material_File.zip
Daj go do folderu presets.
dysk C: -> miejsce gdzie zapisałeś gre -> media - > materials - > scripts
Gdy już umieścisz ten plik zmień jego nazwę na taką samą jak zapisałeś w pliku ,,Preset" czyli np. Izro
Zmień w tym pliku wszystko co zostało tu pogrubione na taką samą nazwę jak w folderze ,,presets". np. Izro material CharacterMat/EyeMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.050000 0.050000 0.050000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
cull_hardware none
cull_software none
texture_unit
{
texture CharacterEyeTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/BodyMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
texture_unit
{
texture CharacterBodyTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/ManeMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
cull_hardware none
cull_software none
texture_unit
{
texture CharacterManeTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/TeethMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.050000 0.050000 0.050000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
cull_hardware none
cull_software none
texture_unit
{
texture teethTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/HeadMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
texture_unit
{
texture CharacterHeadTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/TailMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
texture_unit
{
texture CharacterTailTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
material CharacterMat/WingMat
{
receive_shadows on
technique
{
pass
{
ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000
specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000
emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
cull_hardware none
cull_software none
texture_unit
{
texture CharacterWingTex.jpg
tex_address_mode wrap
filtering trilinear
}
}
}
}
ZAPISZ
3. Edytuj tekstury.
Pozostało ci tylko edytować tekstury. Stwórz swoją postać! :D
---
Wskazówki:
*polecam edytować te tekstury w programie gimp lub paint tool sai.
*radzę nie edytować tekstur w programie paint
Mój ,,preset".

Hah, sprawdzałam czy wszystko na pewno działa. :P
---
Mam nadzieje, że pomogłam. W razie pytań pisz śmiało~